تابلو اولین پیچ به چپ

اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به تابلو اولین پیچ به چپ کسب کنید، لطفا در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

تابلو اولین پیچ به چپ

تابلوی اولین پیچ به سمت چپ که با نام تابلو پیچ های پی در پی (اولین پیچ به چپ) شناخته می شود، یکی از علائم و تابلوهای ترافیکی می باشد و جزو دسته ی تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشند.

تابلو اولین پیچ به چپ، در واقع نوع خطر را به رانندگان هشدار داده و در رابطه با محدودیت ها و شرایط مسیر، آن ها را آگاه می کند، به عبارت دیگر این گروه از تابلو ها جزو پر کاربردترین تابلوها می باشند.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، می توان به مثلثی شکل بودن با نقطه ی راس به بالا و نشسته روی قاعده، نوار حاشیه ای قرمز رنگ، زمینه ی سفید و نوع خطر با تصویر یا نوشته ی مشکی، اشاره کرد.

در وسط تابلو اولین پیچ به چپ، یک علامت فلش و منحنی به سمت چپ وجود دارد، که راننده با مشاهده ی این تابلو متوجه می شود که پیچ تند به سمت چپ وجود دارد و باید توجه بیشتری به مسیر داشته باشد و کنترل بیشتری روی ماشین، برای پیچیدن داشته باشد.

هر راننده ای باید با دیدن تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، از سرعت خود بکاهد و برای پیچیدن به سمت چپ، خود را آماده کند.

ویژگی های ظاهری تابلوی اولین پیچ به سمت چپ چیست؟

اگر بخواهیم از ویژگی های تابلو اولین پیچ به چپ صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، مثلثی شکل با نوار حاشیه ای قرمز رنگ می باشد.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، زمینه ی سفید و متن یا تصویر مشکی دارد.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، از دسته تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده می باشد.
  • تابلو اولین پیچ به چپ، دارای یک فلش یا منحنی به سمت چپ است که نشان دهنده ی این است که باید به سمت چپ پیچید.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، نشسته بر روی قاعده با نقطه ی راس به سمت بالا می باشد.
  • تابلو اولین پیچ به چپ، باعث ایجاد امنیت و کاهش خطرات احتمالی در راه ها می شود.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت چپ، در محیط هایی که دارای پیچ های خطرناکی است، نصب می گردد.

تابلوهای مشابه این تابلو چیست؟

شما می توانید تصویر تابلوی پیچ های پی در پی (اولین پیچ به چپ) را در زیر مشاهده کنید. هم چنین نقطه ی مقابل این تابلو، تابلوی پیچ های پی در پی (اولین پیچ به راست)، می باشد.

هم چنین دو تابلوی دیگر وجود دارند که مواظب باشید آن ها را با هم اشتباه نگیرید، تابلوی پیچ به راست و تابلوی پیچ به چپ. تصاویر این چهار تابلو در زیر آورده شده است.

تابلوهای پیچ به چپ و راست

تابلو اولین پیچ به چپ، در نزدیکی میدان ها یا پیچ ها، به خصوص در محل های پیچیده و خطرناک، نصب می گردد و رانندگان را از وجود پیچ در مسیر آگاه می کند و از احتمال بروز خطرات، جلوگیری می کند.

تابلوی اولین پیچ به سمت چپ در اکثر جاده ها و محیط های شهری و روستایی کاربرد دارد، که باعث برقراری امنیت و جلوگیری از وقوع تصادفات در راه ها می گردد.

برای شرکت در آزمون آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، باید آمادگی خود را بالا ببرید تا از پس این آزمون سخت برآیید. برای افزایش آمادگی، راه های فراوانی وجود دارد.

یکی از این راه ها، مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه می باشد. مرسی تست، این سوالات را به صورت یکجا، در یک فایل کامل و جامع تهیه کرده است و در اختیار شما قرار داده است.

لینک دانلود این سوالات در لابه لای همین مطالب موجود می باشد. با مراجعه به این لینک، نسبت به خرید و مطالعه ی این سوالات اقدام فرمایید. ما در زیر یک نمونه از سوالات این فایل را آورده ایم:

سوال – تابلوی اولین پیچ به سمت چپ چه جزو چه گروهی از تابلوها می باشد و چه شکلی دارد؟

  1. تابلوهای انتظامی و دایره ای شکل
  2. تابلوهای اخطاری و دایره ای شکل
  3. تابلوهای انتظامی و مثلثی شکل
  4. تابلوهای اخطاری و مثلثی شکل

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *