شرط قبولی در آزمون آیین نامه

اگر می خواهید بدانید شرط قبولی در آزمون آیین نامه چیست؟ لطفا در ادامه ی این مطلب با سایت مرسی تست همراه باشید.

شرط قبولی در آزمون آیین نامه

جهت بدست آوردن شرایط برای قبولی در آزمون آیین نامه، باید از مراحل مختلفی گذشت. در اولین مرحله باید از آزمون های کتبی که برگزار می گردد، نمره ی قبولی دریافت کنید.

این آزمون ها دارای تعداد مشخصی از سوالات می باشند که باید در مدت زمان تعیین شده به آن ها پاسخ دهید. در این صورت اگر نمره ی شما به حد نصاب برسد در این آزمون قبول خواهید شد.

بدون قبول شدن در این مرحله امکان شرکت در مراحل بعدی وجود ندارد. جهت قبولی در این آزمون نیز می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

در آزمون آیین نامه از هر فصل چند سوال می آید؟

منبعی که برای طراحی سوالات آزمون آیین نامه استفاده می شود، کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی می باشد. این منبع را به راحتی از فروشگاه های معتبر یا خود آموزشگاه می توانید دریافت کنید.

این کتاب شامل فصل های محتلفی است که هر کدام اهمیت خاص به خود را دارند. اما می توان گفت که برخی از این فصل ها شاید مهم تر باشند یا تعداد سوالات بیشتری سوال در آزمون داشته باشند.

شش فصل کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی به صورت زیر خلاصه می شود:

  • قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی
  • رانندگی ایمن
  • آشنایی با سیستم‌های فنی خودرو و سرویس نگهداری
  • فرهنگ رانندگی
  • امداد و نجات
  • آلودگی‌های ترافیک

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، سوالات تنها از این کتاب طرح می شود. اگر در فضای اینترنت به منابع دیگری برخوردید که ادعا داشتند منبع طراحی سوالات آیین نامه است، این ادعا کاملا غلط است.

ممکن است آن منابع مطالب مشابه با توضیحات بیشتری داشته باشند اما به عنوان منبع طراحی سوالات آیین نامه استفاده نمی شوند.

ممکن است برخی از فصل های کتاب دارای اهمیت بیشتری باشند و تعداد سوالات بیشتری از آن مطرح شود. برای مثال بخش مربوط به علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوها.

گاهی أوقات داوطلبان به دلیل شباهت بسیار زیاد برخی از تابلوها با همدیگر، آن ها را با هم اشتباه می گیرند و در آزمون به آن ها پاسخ اشتباه می دهند و باعث عدم دریافت نمره ی قبولی می شود.

مهلت قبولی در آزمون آیین نامه

جهت قبولی در آزمون باید آموزش های رانندگی را پشت سر گذاشته باشید. این آموزش ها از چند مرحله تشکیل شده است که یکی از مهم ترین مراحل آن، آزمون های آیین نامه می باشد.

در این مسیر داوطلبان باید کلاس های نظری، فنی و عملی را بدون هیچ غیبتی پشت سر بگذارند. هم چنین در آزمون هایی که در پایان هر کلاس برگزار می شود شرکت کنند و نمره ی قبولی دریافت کنند.

در صورتی که در این آزمون ها نمره ی قبولی دریافت کنید می توانید به مرحله ی بعدی بروید و در آزمون های عملی شرکت کنید.

در هنگام ثبت نام و تحویل دادن مدارک شناسایی خود، آموزشگاه یک کاردکس به شما می دهد. با استفاده از این کاردکس بعد از پایان یافتن کلاس ها و قبولی در تمام آزمون ها می توانید گواهی نامه ی خود را دریافت کنید.

این کاردکس برای مدت زمان دو سال اعتبار دارد و اگر در این مدت نتوانید در این آزمون ها نمره ی قبولی دریافت کنید، کاردکس باطل می شود و دوباره باید در کلاس ها و آزمون ها شرکت کنید.

نمره ی قبولی در امتحان آیین‌نامه

جهت دریافت نمره ی قبولی در آزمون باید به حداقل تعدادی از سوالات پاسخ درست دهید. از این رو جهت آشنایی با این نمونه سوالات آیین نامه می توانید از منابع مختلفی استفاده کنید.

این آزمون ها که دارای ۳۰ سوال می باشند که در مدت زمان ۲۰ دقیقه باید به آن ها پاسخ دهید. اگر چه به نظر می رسد این زمان برای سوالات کم می باشد، اما برای آن دسته از داوطلبانی که با آمادگی کامل در این آزمون حاضر شده اند کافی می باشد.

گاها مشاهده شده است برخی از داوطلبان نیز سریع تر از این زمان به سوالات پاسخ داده و پاسخنامه ی خود را به مراقب تحویل می دهند. چون سوالات به صورت تستی می باشد و تشریحی نیست، این مدت زمان کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *