آیا آیین نامه موتور با ماشین فرق داره؟

آیا آیین نامه موتور با ماشین فرق داره؟

پس از گواهینامه پایه 3 افراد تصمیم به گرفتن گواهینامه موتورسیکلت می کنند. اما اکثر این افراد این سوال را میپرسند که ” آیا آیین نامه موتور با ماشین فرق داره؟ ” در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. با مرسی تست همراه باشید.

با یک جستجو مشاهده خواهید کرد که اکثر سوالات آیین نامه مربوط به گواهینامه پایه 3 هستند. بنابراین متقاضیان آشنایی زیادی با سوالات آیین نامه موتورسیکلت ندارند.

در نهایت باید گفت که بله فرق دارند همان طور که کتاب آیین نامه موتور و خودرو با هم متفاوت هستند در نتیجه سوالات آیین نامه آن ها نیز متفاوت است.

البته ممکن است خیلی از سوالات مشترک باشند. اگر در فاصله زمانی کوتاهی در حد آزمون شرکت کنید خواهید دید که بعضی از سوالات مشترک هستند. علت این امر این است که اکثر تابلوها قوانین مشترک دارند مثل تابلوهای حق تقدم.

لازم به ذکر است که موارد مربوط به بخش فنی متفاوت خواهد بود. چون قسمت فنی خودرو و موتور باهم تفاوت دارند.

همانند آیین نامه پایه سوم سوالات فنی نیز در موتور بسیار مهم هستند. برای آشنایی با سوالات میتوانید نمونه سوالات آیین نامه را بخوانید.

برای گرفتن هر گواهینامه ای باید در دو آزمون یکی آیین نامه کتبی و دوم آزمون آیین نامه عملی یا شهری شرکت کنید.

پس از قبولی در آزمون عملی در حضور افسر راهنمایی و رانندگی میتواند گواهینامه بگیرد.

شرایط  آزمون

برای شرکت در امتحان آیین نامه داشتن شرایط خاصی مد نظر نیست. تنها باید به طور مرتب در کلاس ها شرکت کنید و کتاب آیین نامه را به خوبی بخوانید پس از اتمام کلاس ها مجاز به شرکت در آزمون هستید.

قبلا از متقاضی گواهینامه رانندگی دو آرمون آیین نامه گرفته می شد. یکی آزمون مقدماتی و دیگری آزمون اصلی. اما اخیرا  تنها یک امتحان گرفته می شود.

برگزاری یک آزمون بهتر است. پیش از این برگزاری دو آزمون تنها باعث تلف شدن وقت متقاضی و هزینه های اضافی میشد. و سوالات هر دو آزمون مشابه بودند و در واقع حذف یکی از آن ها مشکلی ایجاد نمی کرد.

البته به یاد داشته باشید که آزمون عملی هنوز هم پا برجا است و پس از قبولی در امتحان کتبی باید در آن شرکت کنید. که در این مطلب موضوع ما امتحان عملی نیست.

برای قبولی در آزمون مهم ترین کار این است که با مطالعه نمونه سوالات مختلف با سبک سوالات اشنا شوید. و قبل از آزمون در شرایطی مشابه آزمون خود را محک بزنید. و هم چنین نحوه زمان بندی را نیز رعایت کنید.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *